» یادآوری کلمه عبور

شعار سال 2024 سازمان جهانی هواشناسی: خط مقدم اقدام اقلیمی

پیام مدیرکل به‌مناسبت روز جهانی هواشناسی 1402

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در پیام روز جهانی هواشناسی را تبریک گفت

به‌گزارش روابط‌عمومی هواشناسی استان بوشهر، فرج‌اله شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر روز جهانی هواشناسی را به تمامی متخصصان و کارشناسان پرتلاش هواشناسی تبریک گفت. متن پیام به‌شرح زیر است:

به‌نام آفریننده آسمان و زمین

انسان از دیرباز در جستجوی یافتن راهی برای شناخت بهتر جهان بوده است و در این راستا دانشمندان همواره تلاش کرده‌اند تا با گسترش حوزه دانش و آگاهی خود و انطباق آن‌ها با قواعد و قانون‌های جهان هستی، به زندگی هرچه بهتر نسل بشر کمک کنند. علم هواشناسی را شاید بتوان یکی از علوم تأثیرگذار و همچنین پراهمیت زندگی بشری دانست؛ زیرا که تمام وجوه زندگی نسل بشر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دانشمندان این علم در تمام جهان با تلاش خود در شناخت بیشتر جو و همچنین بررسی اقلیم مناطق مختلف جهان، هر روز دید بهتر و نوین‌تری نسبت به شرایط کنونی و آینده آب‌وهوای زمین در اختیار همگان قرار می‌دهند. به‌طوری که دانش امروز ما نسبت به وضع کنونی و آینده زمین در مقایسه با دانش نسل‌های قبلی در جایگاه بسیار بالاتری قرار دارد.

باید توجه داشت که پیشرفت روزافزون علم هواشناسی جز به‌همت و تلاش همیشگی کارکنان خدوم هواشناسی در جای‌جای جهان امکان‌پذیر نیست. متخصصان و تلاشگرانی که با تحمل شرایط سخت کاری و محیطی، اعم از کار در ایستگاه‌های خارج از شهر، ساعت‌های طولانی کار در شیفت‌های روز و شب، استرس ناشی از مسئولیت بالای کار، فعالیت در هر نوع مخاطرات طبیعی و  غیرطبیعی، در تمامی روزهای سال با ارائه گزارش‌های جوی و پیش‌بینی‌های دقیق و به‌موقع هواشناسی، به حفظ جان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان کمک می‌کنند.

امروز که به‌مناسبت سالروز تأسیس سازمان جهانی هواشناسی، روز جهانی هواشناسی نام گرفته است، این روز را به تمامی همکاران محترم هواشناسی استان بوشهر تبریک می‌گویم و از تلاش تک‌تک شما تقدیر و تشکر می‌کنم. بدون‌شک بدون مسئولیت‌پذیری و تلاش خالصانه شما عزیزان، آنچه امروز به آن افتخار می‌کنیم، میسر نبوده و نخواهد بود.

از خداوند برای همه همکاران عزیز توفیق خدمت و موفقیت روزافزون مسئلت دارم.

 

فرج‌اله شکوهی‌پور

مدیرکل هواشناسی بوشهر

کد خبر: 918
  تاریخ خبر : 1402/01/03
 روابط عمومی
 1775

    تماس با ما

  • آدرس : بوشهر _ میدان نیروی انتظامی _ خ شهید فکوری
  • تلفن : 5-33342843 077
  • فکس : 33342840 077
  • پست الکترونیکی : bushehr@irimo.ir

آمار بازدیدکنندگان

  • بازدید دیروز : 22,762
  • بازدید امروز : 4,731
  • کاربران آنلاین : 77
  • بازدید کل : 17,187,489